fredag 2 juli 2010

You're in the army now

Woop, vilken vecka!
I måndags drog jag till Ulrica på pyjamasparty! Nästan i alla fall. När jag kom dit åt vi rotfruktsgratäng och rostbiff på deras totalt supersunderbara altan. Vi hängde där ute ett tag innan vi gick in och kikade på Twilight och New Moon. Vi tänkte friska upp minnet lite, eftersom vi skulle på midnattsvisningen av Eclipse på tisdagen.
Så, hela tisdagen gick i princip åt till att vänta på att klockan skulle bli nog mycket för att dra iväg till Mora, men under tiden bakade vi lite tårta, eftersom det var Ulricas födelsedag, spelade Trivial Pursuit från 1984, hade besök av Jonas och lite annat sånt där trevligt. Vid åtta drog vi iväg och köpte pizza på någon nyöppnad pizzeria. Riktigt god faktiskt, förutom att skinkan var i stora bitar, vilket är det värsta som finns. Anledningen till att man äter pizza är att man inte vill se vad det är man äter.
Vid halv elva tyckte vi i alla fall att det var dags att dra iväg, så det gjorde vi!
Och sen såg vi Eclipse.
Jissanes vilken film! Så mycket bättre än de andra två! Skådespelarna var så mycket bättre, actionscenerna var mycket bättre, alla känslor var mycket bättre, soundtracket passade så mycket bättre, allt var så mycket bättre!
Vid halv fyra var vi hemma. Vi kände oss inte särskilt trötta, så vi kokade te och satt på altanen till halv sex. Det var fruktansvärt mysigt. Hela dagen var super!
Onsdagen degade vi mest, och hängde på altanen förstås.
Det var tre sjukt härliga dagar, och allt var helt super. Jag borde nog göra sånt lite oftare, hänga med folk.


Men idag gjorde jag motsatsen. Jag har kollat nästan hela säsong två av How I met your mother idag, mest för att kunna ta bort det sedan och göra utrymme för The Sims. Jag har längtat efter The Sims 2 i flera dagar nu, och det dödar mig att jag inte äger det. Det hade dock varit ganska roligt att testa The Sims 3 också..

Inga kommentarer :