söndag 4 juli 2010

Åh den här småstan kommer ta livet av mig till slut

Jag känner för att dra iväg någonstans. Typ, New York eller Paris eller något sånt där sofistikerat. Eller Turkiet eller Spanien, och bli brun.
Fast Stockholm hade inte heller varit så tokigt.

Och på tal om Louise Ibland fattade jag inte förrän idag att det är Robert Smith som Lasse Lindh snackar om när han sjunger om Robert. Jag har ju fattat att titeln är kopplad till The Cure (Charlotte Sometimes), och så fattar jag självfallet att det är The Cure han snackar om när han säger att de brukade sitta på hennes rum och hångla och lyssna på Cure. Men jag har alltid undrat över hennes käre söte Robert som förstår henne, eftersom han såklart uttalar det Råbärt. Jag har funderat på om hon kanske var otrogen mot den här Robert, och var med jaget i låten, men idag när jag slog upp texten fattade jag ju direkt, när jag såg Robert skrivet.
Så dum man är ibland.

Inga kommentarer :