torsdag 24 juni 2010

Äventyraren i farten igen.

Igår blev ett nytt äventyr avklarat då vi drog till Mora.
David skulle fixa pass och Maritha skulle på lasarettet så vi åkte tillsammans. Allt det där gick ju väldigt fort, så efter det drog vi till Viola och hälsade på och sedan blev det diverse lågprisaffärer. Jag blir som tokig i lågprisaffärer.
Jag älskar allt som är billigt. Fast det blir väl så när man inte är så rik!
Jag hittade i alla fall en Johnny Cash-skiva för sextio kronor som jag ändå hade tänkt köpa, och supersöta cola-flaskor!
Ni hör ju själva att det var en bra dag, och det var dessutom hur varmt som helst, så humöret var definitivt på topp.




Finaste strösslet.



Maritha har fina djur.

Idag har det varit lite sämre med humöret. Slängde ihop en tårtbotten på förmiddagen och hängde lite tvätt, och så långt höll sig humöret stabilt. På eftermiddagen skulle jag och mamma följa med mormor och Iris, och då hängde humöret inte alls med i svängarna. Att handla med en nittioåring och en nittioettåring, och den ena är blind och den andra är döv, är ingen hit om man inte har ätit på hela dagen.
Helt slut i huvudet är jag nu, och all ork är borta. Att det ryktas om regn imorgon gör inte saken bättre alls eftersom jag planerat en trerättersmiddag och kubbspel och lite sådant roligt som kräver sol.
Usch, nu ska jag planera klart morgondagen och sedan ska jag definitivt sova!

Inga kommentarer :