onsdag 10 november 2010

Lyckodag!

Gud vad jag är peppig på att baka! Typ kanelbullar eller focaccia eller chokladbollar!
Jag vet vad jag skrev i inlägget nedan, och jag kan erkänna att jag kanske var litelitelite ytterst hård, men jag menade det definitivt innerst inne. Men liksom. I början av vintern blir till och med jag lite sådär skuttig och lycklig inombords, även om jag aldrig skulle visa det. Men tro inte att jag tycker om vintern för det! Nej, gud. Inte ens i hemlighet.
Men som sagt. Snö kan vara fint och vackert sådär, så länge man är inomhus.
Åtminstone första veckan och över jul.

Idag började jag skriva lite på mitt tal (som jag alltså inte höll idag), jag har faktiskt planerat redovisningen litelite som jag ska hålla imorgon om mitt projektarbete och jag fick mina bilder från FUJIdirekt idag. Och jag fick världens bästa pianolektion ever av en bekant till mor och far. Jäklar! Det jag lärde mig på en timme idag har jag inte haft en susning om tidigare, och då spelade jag ändå piano i ganska många år på Kulturskolan för tusen år sedan..
Men livet känns alltså rätt sweet just idag.

Jag vill än en gång bara poängtera att jag verkligen inte ville ha snö bara för att jag råkar tycka det är fint just idag. Så ni vet liksom.

Inga kommentarer :