måndag 29 november 2010

bob hansson

Jag har ganska precis varit på föreläsning av Bob Hansson. Fantastiska människa.
På riktigt. Jag vet inte ens om jag någonsin känt mig så glad och lycklig som efter de här föreläsningarna.
Det var några veckor sedan Cissi sa att hela filosofigruppen skulle dit och lyssna. Jag blev superpepp redan då, så mina förväntningar var ungefär skyhöga idag. Och Bob liksom bara skuttade över dem och var helt genialisk! Två gånger!

Den första föreläsningen var vid tvåtiden och handlade lite om kärlek och den som var klockan sju handlade om lust och motivation. Men egentligen så går de ju ihop så mycket. Och det märktes, trots att han inte upprepade sig liksom. Det var ju inte samma föreläsning med olika namn. Det var två separata föreläsningar som båda två var så briljanta och jag kanske aldrig varit riktigt så lycklig någon gång förut.

Helst ville jag ta hem honom och slå på föreläsningarna när jag behöver dem och kanske krama honom lite då och då, men jag nöjde mig med att köpa bok. Tror han uppskattar det mest.

Inga kommentarer :