tisdag 15 mars 2011

iPhil.

Jissanes, jag har suttit och virkat iPhone-fodral så jag är alldeles snurrig. Det hjälpte ju inte att jag läste geografi samtidigt. Usch. Men fint blir det! Eller nej, inte alls egentligen, eftersom det är det första jag virkar på flera år så det har blivit en hel del fel, men fodralet är åtminstone i orange! Nu saknas bara telefonen (som jag för övrigt ska beställa om ungefär en timme! Eller på torsdag eftersom halebop säkert inte räknar den sextonde som tre månader).

Igår hittade jag ekologisk fjällfil i mejerihyllan förresten. Den har nog funnits där ett tag, men den var rätt väl undangömd, så jag har inte riktigt sett den förr. Åt den alltid när jag var liten, med någon sorts skräckblandad förtjusning. Den var himla fascinerande den där filen, eftersom det kittlades på tungan men sockret som mor eller far hade på fick mig alltid att må illa. Himlans trevligt att äta fjällfil igen efter alla år utan den. Denna gång med bär dock.

Inga kommentarer :