lördag 14 augusti 2010

How do you say goodbye?

Jag har precis varit på utflyttningskalas hos fina, fina Mathilda. Det var fint och hemskt på samma gång. På fredag drar hon till Skåne, och vem vet när man ser henne igen? Det brukar bli sådär, man säger att man ska hålla kontakten och träffas och så, men hur ofta blir det så?

Första gången jag pratade med Mathilda var i mars förra året under FN-rollspelet i Falun. I höstas tror jag det var, så började vi umgås lite mer av någon anledning, och det var så trevligt och hon var så bra! Jag har aldrig, aldrig någonsin träffat någon här i Malung förut som varit så himla bra, med åsikter och intressen som jag kände att jag delade. Och nu flyttar hon.
Det var så mycket vi sa att vi skulle göra i sommar. Hänga i Stockholm, ha utflykter, kika på filmer, lyssna på dunderbra musik, åka på festival. Blev något av det där av? Nej. Jag har inte ens träffat henne mer än två gånger nu i sommar, förutom ikväll. Det är skandalöst.

Usch, jag saknar henne redan.

Inga kommentarer :