lördag 7 december 2013

Sjunde december: Peppen.

Ni vet hur man ibland inte hinner öppna en kalenderlucka? Ja precis, det är därför Sjätte december saknas.

Gårdagen kan man stava antingen f-r-e-d-a-g, eller också så kan man stava den å-n-g-e-s-t.
Den började med att jag nästan missade en tenta på grund av att Sven hade fördröjt bussen. Men jag hann, och tentan bestod av kryssfrågor med minuspoäng för fel svar. Så ja, kanske första tentan jag går back på.
Sen bestod ungefär hela dagen av att ha ångest inför kvällen, då vi skulle invigas i Klubb Klemming. Jag har haft ganska mycket ångest över det sen.. Ja, sen september då jag bestämde att jag ville gå med.
Men det var fint, för Klemmingar är den bästa sortens människor. Efter invigningen drack jag mer alkohol än jag tänkt och var glad. Det blev en himla fin kväll till slut.
Och det har liksom hållit i sig. Efter att jag vaknat idag så åkte jag till Rabalder och städade, åt lunch med de andra, åkte hem och bakade saffransbullar med kardemumma och tände första adventsljuset (ja, idag). Jag har dessutom lyckats göra tomatsoppa ikväll, och ja, det är en prestation. Lagar aldrig mat längre, hehe.

Så ja, ångest först, pepp sen. Fint tycker jag.

 

Inga kommentarer :