söndag 1 december 2013

Första december: Misslyckandet.

Ja, nu är det ju första december. Första dagen på min mönsterbrytarkalender.
Jättedålig dag att börja på.

Imorse vaknade jag bakfull, hungrig, med mensvärk och kunde ej andas på grund av jag är glömsk och aldrig minns att jag inte kan dricka vin utan att få astma (va?). Hade även drömt så himla ledsamma saker, så bra start på dagen, verkligen.
Dagen fortsatte med städning i Rabalder efter gårdagens sittning. Jag var trött och kände mig så himla fel hela tiden, så höll mig mest undan och då kände jag mig värdelös för att jag inte gjorde något.
Plus allmänt jätteledsen hela dagen bara. Uäh. Jag vill mest avgå från livet idag.

Så ja, det här var ju verkligen ett bra mönsterbrytarförsök. Men jag kan ju i alla fall nämna att gårdagen var bra. Både sittning och efterfest var roliga, alla hade fantastiska utklädnader och jag ser redan fram emot nästa års upplaga av Den erotiska bibliotekarien. Förhoppningsvis har jag planerat det bättre och går som något annat än improviserad "pryd bibliotekariehora från 60-talet". Jag har nu en himla beehive att försöka borsta ur håret, men det får bli morgondagens problem.

Inga kommentarer :