onsdag 20 oktober 2010

Att vilja för mycket

Alltså.
Jag har aldrig tid att läsa längre. Jo, skolböcker (och om Marit har valt dem är de alltid deprimerande och får mig att må dåligt och ibland överväger jag ett liv som knarkare), men de räknas inte, för de blir automatiskt lite sämre bara för att jag måste läsa dem. Jag har skrivit upp åtta böcker på typ en vecka på min att läsa-lista, och jag kommer förmodligen aldrig ha tid. Och jag har massor av böcker i hyllan som jag inte läst en, den senaste fick jag i måndags och jag vill verkligen(!) läsa den. Men jag hinner inte!
Och när skrev jag något senast? Det var nog flera år sedan. Och jag saknar det så himla mycket! Jag tror att trettonåriga Evelina har börjat hemsöka mig, med journalist- och fotodrömmar, och tankar på att jobba med radio. Men jag hinner ju inte med. Jag hinner inte ens med att veta om jag faktiskt vill dessa saker på riktigt eller om jag bara får för mig det.

Åh, det är så mycket jag vill.

Inga kommentarer :