söndag 8 januari 2017

2016 på Spotify.

Jaha. Här sitter jag i denna arla timma och äter frukost. Nä, skoja. Jag har inte ens somnat än. Men jag dricker Lipton-te med blåfruktssmak för att försöka motarbeta halsontet och äter knäckebröd med hummus på för att... Ja inte vet jag. Trötta ut mig själv? Är inte hungrig ens. Men jag vill sova.

Hur som helst, det har gått sådär med mina årssammanfattningar. Och ja, det är Sims som har förstört det. Men jag har gjort någon sorts topplista av låtarna jag tyckte bäst om 2016, och jag tänkte att sömnlöshet är väl en god anledning till att publicera den.
Förmodligen släpptes majoriteten av låtarna en bra bit innan 2016, men jag är så dålig på musiklyssnande nuförtiden att jag är imponerad över att Spotify ändå lyckades skramla ihop 101 låtar som jag lyssnat mest på förra året. Denna lista är alltså ett ihopplock från den Spotifygenererade listan. Så mycket energi har jag lagt på det. Och det är ingen som helst ordning på den, shufflehatare får nog spunk. Men lyssna och tig säger jag, det finns mycket bra där. Exempelvis en del Autoheart, eftersom de alltid är mina go to-ångestdämpare och de släppte nytt i höstas. En annan fantastisk låt som går att finna i listan är Iron & Wines cover på Time after time. Har alltid tyckt om den med Cyndi Lauper med i och för sig, men den blir helt magisk i denna version. Så lyssna lite. Eller scrolla i alla fall igenom listan innan du avfärdar mitt musikår baserat på mitt dåliga listskapande.

Inga kommentarer :