onsdag 22 februari 2012

Lite hjälp, tack.

Hörrni, jag skulle behöva lite hjälp. Jag har hittat ett jobb jag vill ha så himla, himla mycket, men jag är rätt kass på ansökningar. Och detta måste vara en fantastisk ansökan!
Så kompisar, vad ska jag tänka på? Vad har ni för tips? Era allra bästa vill jag ha!

Och för att ni inte ska tro att jag snor de jobb ni vill ha, med hjälp av era tips, så kan jag säga att detta troligtvis inte är ett sånt jobb, eftersom jag är en sån som vill jobba med bibliotek. Ja precis, skittråkig är jag. (Nej, jättekul)

3 kommentarer :

Mika sa...

Hade praktik på Göteborgs stadsbibliotek för ett år sen.. Hade planer på att bli bibliotekarie. Men fy satan så tråkigt det var att praktisera där. Just sayin' . Oftast om man ska jobba inom bibliotek ska man ha gått sån högskola också, fick jag veta, de dagar då jag var där =)
Annars så, när du skriver ansökan, skriv vad du gjort tidigare, och dina passioner, och skriv till dem, inte bara ett random ansökningsbrev, kanske nämn olika bokgenrer du är intresserad av, vad du kan tillföra till arbetsplatsen, och sådana saker! =) LYCKA TILL! <3

jennifer sa...

Böcker är bra :D

Sandra sa...

Du kanske kan höra lite med mamma! Hon jobbade ju, som du vet, på bibblan i flera år och fick säkert ta emot en del ansökningar och liknande. Hon kanske kan komma med något bra tips! :)