tisdag 9 augusti 2011

Dear Felicity,

167072_152413894813838_100001356848613_253108_321236_n_large
källa
Tumblr_kzzbvi0f5n1qzfktpo1_500_large
källa

En stor del av den här sommaren har jag ägnat åt att se alla säsonger av Felicity igen. Eller, kanske bara andra till fjärde, jag såg nog den första i vintras. Men i alla fall. Jag skrev då att den sändes i slutet av nittiotalet och sedan gick den i repris någon gång i mitten på 00-talet. Jag såg den såklart inte förrän repriserna gick, och då gick den varje dag. Jag följde slaviskt efter skolan, fram tills fjärde säsongen skulle börja ungefär. Jag minns inte varför, men jag slutade följa den, och såg bara något avsnitt då och då. Har haft ett stort behov av att se om Felicity jättelänge, och det tog så himla lång tid innan jag kunde hitta serien. Den finns inte ens på DVD i Sverige. Men jag fick i alla fall tag på den, och nu har jag sett varenda avsnitt från alla fyra säsonger. Jag såg de tre sista avsnitten igår.

Och nu är det alldeles tomt.

Alltså, vilken fantastisk serie det är! Visserligen blir det lite för mycket otrohet till slut, vilket egentligen inte passar in alls hos karaktärerna, och det sög att de var tvungna att göra fler avsnitt efter The Graduation, för de sista avsnitten är verkligen bara utfyllnad. Men fortfarande en underbar serie. Och jag älskar att den utspelar sig sent 90-, tidigt 00-tal. Det blir så bra. Åh, jag längtar tills jag glömt den så pass mycket att jag kan se om den.

Inga kommentarer :